29 Şubat 2016 Pazartesi

OT DERGİSİ RÖPORTAJ ŞEYSİ (TAMAMI)

Gönderen Büşra Yılmaz zaman: 13:25

(Ot dergisi için yaptığım -kimsin, nesin, Wattpad nedir temalı röportajın tamamıdır.)

İsmim, 90’ların ikinci yarısında doğan her 3 kız bebekten 2’sin de olduğu gibi, Büşra. Soy ismim de trajik bir şekilde popülasyonu bir halde yüksek olan, Yılmaz. Anadolu’nun küçük bir şehrinin kendi halinde bir mahallesinde doğup, büyüdüm. Her ne kadar 1994 doğumlu birinin 21 yaşında olması tuhaf gelse de, 21 yaşındayım. Lise yıllarındayken her fırsatta, yaşadığım şehrin üç metre kare caddesinde “Üniversitede buradan kurtulacağım” diye fink atıp, üniversitede kendimi başka bir küçük şehrin iki metre kare sokağında bir günde sekizinci turumu atarken buldum. An itibariyle kendimi sevdiğim bir dergi için kendim hakkında minik notlar hazırlarken bulmam da, zamanında kara talihim olarak adlandırdığım bu küçük (!) şehirler sayesinde aslında. Çünkü efendim, yapacak bir şey bulamayınca bir arayış içine giriyorsunuz, malum.

Yazmayı oldum olası pek sevmişimdir. Ama bu, “Ben yazar olacağım!” boyutunda asla değildi. Hani küçüklüğümden beri kafamda sürekli dönüp duran tilkilerin kuyruklarını ya resim çizmekte kullandım ya mürekkebe batırıp bir şeyler yazmakta… İlkokuldan beri böyleydi. Üniversitede, bir dönemlik sıkıntı dönemimde bloğuma yazdığım minik notlar yeterli gelmeyince yine akranlarımın mini hikâyeler yazıp, paylaştığı bir mecra keşfettim. Wattpad adındaki yer, deyim yerindeyse Youtube’un kitap versiyonuydu. Amatör olarak dilediğiniz yazılarınızı burada paylaşıp okuyucuya sunuyordunuz. Hoşuma gitti bu fikir ve kitap çıkarma /popüler olma gayesinden tamamen uzak olarak orada kendi kendime yazmaya başladım.

İlk olarak Ölüme Fısıldayan Adam adında psikojik-dram türünde bir hikâye daha sonrasında Moira Sarmalı adında fantastik bir seriye başladım. Ancak ilk başlarda okur sayım çok çok azdı, çünkü daha çok 13-18 yaş arasında popüler olan mecrada, bu iki tür az ilgi görüyordu.

Birkaç ay kendi kendime yazdıktan sonra, bu iki hikâyem dışında sadece kafamı boşaltacağım ve eğleneceğim mini bir genç kurgu (teen fiction) denemesi yapmak istedim. Aklımda birkaç bölüm yazıp bitirmek vardı. Ve 4N1K’ya gecenin bir yarısı böyle başladım.

Ama daha önce dediğim gibi, daha çok genç kitlenin hâkim olduğu Wattpad’te genç kurgu oldukça popüler bir tür olduğundan mıdır, yoksa okurlarımın deyimiyle karakterleri fazla içselleştirdiklerinden midir bilmem birden bu hikâyem Wattpad sıralamalarında hızla yükselmeye başladı. Öyle bir yükseliş ki bu, aylar içinde bana milyonlarca okunma ve yalnızca kısa bir süre içinde 20’den fazla yayın evinden teklif getirdi.

Başta, yalnızca kendimi eğlendirmek için yazdığım bir şey olduğu için 4N1K’yı değil de, diğer hikâyemi bastırmak istemiştim. Ve gelen teklifleri genelde tek tek reddettim. Ancak sonrasında bana aylarca destek olup, yanımda olan okurlarım; en sevdikleri hikâyelerden olan 4N1K’yı raflarında görmek istedikleri konusunda yoğun bir istekle gelince bana, bunu onlara bir borç görüp her ne kadar aslında bana çok uzak bir tür olsa da ilk çıkışımı 4N1K ile yapmaya karar verdim ve Epsilon yayınevi ile anlaştım.

Daha sonrası ise daha bilindik bir kısım… İşte Birkaç ay içinde 100.000’i aşan bir satış, İstanbul TÜYAP’ta haberlere konu olan imza izdihamı…

Bu nedenle, birden, hiç arzum olmamasına rağmen ismimin bir medyatik yönü oluşmaya başladı. Dizi/film yapımcıları kapımı aşındırmaya, program sunucuları telefonumu aramaya, dergi ve gazeteler röportaj için gelmeye falan başladı. Tabi sırtımı sıvazlayan büyük köşe yazarları/yayıncılar/medya patronları olduğu gibi, acımasızca yeren de bir kitle oluştu bu dönemde. Ki birçoğu olayın yalnızca gösterilen kısmını görüp, bir önyargı oluşturdu. Bu nasıl etkiledi? Her ne kadar övgüden çoğalmadığım gibi yergiden azalmadım ama şunu sormadan da edemedim bazılarına. “Beni televizyona güzel bir popo taşımadığı için üzgünüm. Genç kitleyi bir kitap fuarına çekip, onlara okuma alışkanlığı kazandırdığım için de…” Yani gururlandığım gibi, kırıldım da. Ancak güzel anlar her zaman kat ve kat daha fazlaydı. En azından kırıldığım yerler iyileşmese de bu sayede etrafında çiçekler açtı.

Ancak, şöyle bir şey var ki bu dönemde yaşadığım iyileri de kötüleri de ön görebiliyordum kitap çıkmadan. Ve eğer iki ay sonra çıkacak olan kitabım, ilk olarak çıkmış olsaydı bu tür bir zorluk yaşamayacaktım. Ama bunu bile bile, ikinci kitabım hiç okunmuyorken bir anda onun da okunmasını sağlayan 4N1K ve okurlarına bunu bir borç/hediye olarak gördüğüm için, bu süreci yaşadım/yaşıyorum ve geçiyor. Ve tek bir an pişmanlık duymuyorum.

4N1K, her ne kadar sıradan bir lise hikâyesi gibi görünse de; içinde ince ince dokunmuş gençlik problemleri ve mesajları barındırıyor.  Okumayı sevmeyen bir yaş grubuna, onların sevdiği bir dille ve onların sevdiği olaylarla bir şeyleri göstermek gibi…  Örneğin, genç kızların bana göre en büyük sorunlarından biri olan “popüler kültürün hatlarını çizdiği güzellik takıntısı”

Güzelliğin algısal olduğu mesajını veren kısımların işe yaradığını ise aldığım geri dönüşlerle gördüm de. Örneğin, hiç unutamadığım bir olaydır, kanser hastası çok tatlı bir okurum vardı. Sosyal medya hesaplarına her zaman peruğuyla fotoğraf atarmış, öyle yazmıştı yazısında. Ama 4N1K’yı okuduktan sonra, ilk defa peruksuz fotoğrafını atıp; onu cesaretlendirdiğimi ve “Ben böyle güzelim!” diyebildiğini paylaştı herkesle. Bu, sanırım aldığım en harika geri dönüşlerden biriydi!

Bu süreçte özellikle sosyal medya hesaplarım epeyce bir takip edilir hale geldi. Instagram hesabım 75.000 takipçiye ulaştı. Diğer hesaplarım da hatırı sayılır bir takipçi kitlesine sahip oldu. Hani bir de ikonlaşma/birilerinin idolü olma durumu var. Bu bana göre bir az komik çünkü Tokatlıyım, havalı değilim, güzellik ikonu olamayacak kadar sıradanım ve tembelim. Ama düşününce benimle bu kadar bağ kurmalarının sebebi de bu sanırım. Onlar gibiyim, ama sadece hayatın sıkıcı taraflarına başka bir renkte bakıyorum. Hem onlar gibi, hem biraz farklı bir renkte…

Yolda tanıyanlar oluyor, gelip resim çektirenler… Bu duruma hala alışamadım. Ama, kendimi gram dahi değişmiş de hissetmiyorum. Aynı pijamalarla, aynı topuzla yine aynı animasyon filmde ağlıyor; yine aynı arkadaşlarımı arayıp geyik yapıyor, yine aynı kafede aynı kahveyi içiyorum. Hatta bu cümleyi kurmak bile komik geliyor. Hani şey gibi… “Zaten neden değişeyim ki? Ne oldu ki?” gibi. 

Bundan sonra ne yaparım, aslında ne yapmak istiyorum emin değilim. Ama ne 100.000’ aşan satış ne aynı masaya oturduğum önemli isimler değil; imza günlerinde anneler/babalar gelip, “Kızımı gülümsettiğin için teşekkür ederim” deyip yanaklarımı sıktığı an pek yabancı olduğum bu dünya daha da büyülü hale geliyor. Başta yalnızca eğlenmek için yazdığım bu türde, tamamen o minik ışıltıları daha da parlatmak için devam etmem gerektiğini hissediyorum. Madem böyle oldu, madem bir şekilde beni okumayı sevdi kitap okumak istemeyen bir kitle, o halde bunu en iyi şekilde kullanıp güzel şeyler göstermeli/bilinçlendirmeli ve yönlendirmeliyim  diye düşünmeye başladım. Umarım, ileride bu konuda güzel şeyler yaparım. Yazar olmak, iyi bir yazar olmak, gibi bir gayem şimdilik yok. Kendime koyduğum tek bir hedef var, iyi bir insan olmak. Ötesi değil.
^_^

8 yorum:

Darth Whovian dedi ki...

Her ne kadar seni Ölüme Fısıldayan Adam ile tanıyıp sevsemde 4N1K'yı da bir o kadar çok seviyorum.Sen sıradan değilsin ya da farklı sen bizdensin ve biz bu yüzden seni çok sevdik hep böyle kalman dileğiyle ������☄

Unknown dedi ki...

harikasın ve bunu binlerce kez söyleyebilirim :*

Unknown dedi ki...

Yerim ya <3

Unknown dedi ki...

Boşuna sevmiyoruz be anakuş ♥

Ecenur çetin dedi ki...

Anakuşum <3

Unknown dedi ki...

Anakuşum benim ya ♥

Mor Kelebek dedi ki...

Bundan sonra ne yaparım, aslında ne yapmak istiyorum emin değilim. Ama ne 100.000’ aşan satış ne aynı masaya oturduğum önemli isimler değil; imza günlerinde anneler/babalar gelip, “Kızımı gülümsettiğin için teşekkür ederim” deyip yanaklarımı sıktığı an pek yabancı olduğum bu dünya daha da büyülü hale geliyor. Başta yalnızca eğlenmek için yazdığım bu türde, tamamen o minik ışıltıları daha da parlatmak için devam etmem gerektiğini hissediyorum. Madem böyle oldu, madem bir şekilde beni okumayı sevdi kitap okumak istemeyen bir kitle, o halde bunu en iyi şekilde kullanıp güzel şeyler göstermeli/bilinçlendirmeli ve yönlendirmeliyim diye düşünmeye başladım. Umarım, ileride bu konuda güzel şeyler yaparım. Yazar olmak, iyi bir yazar olmak, gibi bir gayem şimdilik yok. Kendime koyduğum tek bir hedef var, iyi bir insan olmak. Ötesi değil. ^_^
Burada ağladım, gerçekten. Ve bunun neden olduğunu bilmiyorum. Seni çok seviyorum Anakuş, iyi ki varsın. Ve ben ÖFA'yı 4N1K'dan önce fark ettim. Seni seviyorum.

Unknown dedi ki...

Bana seni soranlara anlatmıyorum seni.Kıskanıyorum.O kadar özelsin ki benim için,sadece birkaç kişi biliyor seni.Sen benim "En sevdiğin kişi kim" sorusuna verdiğim cevapsın.Daha az önce paylastigin bir fotoğrafla geldim buraya,Ve şimdi sana yazıyorum.Okuyacak misin bilmiyorum.Ama seni cok seviyorum,en çok seni seviyorum.Bir gun gelip sana sımsıkı sarılmak ve o güzel rujunu yanağımda hissetmek istiyorum.Sana sarıldım diye o kıyafetleri tıpkı kendime verdiğim sözdeki gibi bir daha giyemeyeyim istiyorum.Tipki defalarca rüyamda gördüğüm gibi sana sarılırken ağlayayım.Ama uyanmayayım.Seni çok seviyorum,minicik bir kurabiyen,en uncoolundan..💜

Yorum Gönder

 

☸ Büsra Yilmaz ☸ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review